ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
ΚΔΑΠ-ΑΜΕΑ «Μ.Α.μ.Α»
Ημαθίωνος 2,Βέροια
Τ.Κ.59131
‘Αρθρο 1-ΠΡΟΟΙΜΙΟ
Η λειτουργία του Κ.Δ.Α.Π ΑμεΑ «Μ.Α.μ.Α» διέπεται από τη σύγχρονη αντίληψη για την αναπηρία, σύμφωνα με την οποία:
Υιοθετείται το κοινωνικό μοντέλο προσέγγισης που επικεντρώνεται στην ιδέα ότι η αναπηρία πρέπει να ιδωθεί ως κοινωνικό και όχι ως ατομικό πρόβλημα. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρίες δεν είναι απλώς συνέπεια των δικών τους ατομικών λειτουργικών περιορισμών αλλά συνέπεια της αποτυχίας του κοινωνικό – πολιτικού εποικοδομήματος να λάβει υπόψη του τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες αυτής της ομάδας – πληθυσμού.
Τα άτομα με αναπηρίες έχουν τα ίδια δικαιώματα όπως και οι «άλλοι» πολίτες. Η κοινωνία πρέπει να αναδείξει την ποικιλομορφία που υπάρχει μέσα στους κόλπους της ώστε τα άτομα με αναπηρίες να απολαμβάνουν πλήρως τα ανθρώπινα δικαιώματά τους: ατομικά, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά, πολιτισμικά.
Η αναπηρία είναι ζήτημα ίσων ευκαιριών και όχι ζήτημα φιλανθρωπίας. Στα άτομα με αναπηρίες πρέπει να διασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες και πρόσβαση σε όλα τα αγαθά: εκπαίδευση, απασχόληση, υγεία, κοινωνικές υπηρεσίες, νέες τεχνολογίες, αθλητισμός, ψυχαγωγία.
Τα άτομα με αναπηρίες αποτελούν μία ανομοιογενή ομάδα πληθυσμού,οι ανάγκες των οποίων διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατηγορία και τη βαρύτητα της αναπηρίας. Η ανομοιογένεια αυτή πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη κατά το σχεδίασμά πολιτικών.
Η διακριτική μεταχείριση σε βάρος των ατόμων με αναπηρίες δεν είναι επιτρεπτή. Η Πολιτεία με την λήψη θετικών μέτρων πρέπει να διασφαλίζει την ανεξαρτησία του και την ένταξή τους στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας.
Στο πλαίσιο της νέας αυτής προσέγγισης για την αναπηρία η μορφή των παρεχόμενων υπηρεσιών του Κέντρου προς τα άτομα με αναπηρίες πρέπει:
- Να στοχεύουν στο άτομο.
- Να εξασφαλίζουν την ενεργή συμμετοχή του αποδέκτη.
Το όραμά μας είναι η ενεργή συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνική ζωή. Αυτό γίνεται κυρίως μέσω της εκπαίδευσης υπό την ευρύτερη έννοια της και μέσω της ανοικτής αγοράς εργασίας. Επιπλέον, η αυξημένη παρουσία των ατόμων με αναπηρίες στις διάφορες πτυχές της κοινωνικής ζωής έχει ως αποτέλεσμα μια πιο ανοικτή στάση των συμπολιτών για την επίλυση των προβλημάτων της αναπηρίας, καθώς επίσης και να έχουν περισσότερη ανοχή και ανεκτικότητα στην κοινωνία. Μέσα από τη λειτουργία του Κέντρου επιδιώκουμε να προβάλλουμε τα άτομα με αναπηρία ως κατόχων δικαιωμάτων, ως ανεξάρτητων πολιτών και καταναλωτών, ως ατόμων ανεξάρτητων στη λήψη αποφάσεων και την ανάληψη ευθυνών, να άρουμε τους φραγμούς και να δώσουμε έμφαση στην ικανότητα και την παροχή ενεργητικών μέτρων στήριξης και ένταξης των ατόμων με αναπηρία : Η αναπηρία είναι ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Άρθρο 2 –ΣΥΣΤΑΣΗ – ΜΟΡΦΗ
Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρίες Μ.Α.μ.Α αποτελεί μονάδα δημιουργικής απασχόλησης ατόμων με αναπηρίες (αυτισμός, νοητική υστέρηση ,κινητική αναπηρία) δυναμικότητας 35 ατόμων . Φορέας για τη σύσταση και την λειτουργία του Κέντρου είναι ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων στο φάσμα του αυτισμού με το διακριτικό τίτλο ‘Μ.Α.μ.Α’(Μέριμνα Ατόμων με Αυτισμό)
Το Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» εντάσσεται στο πλαίσιο δράσεων – προγραμμάτων στον τομέα της πρόνοιας και την ανάπτυξη ενός δικτύου κοινωνικής αλληλεγγύης.Με την ενέργεια αυτή ενισχύεται ο θεσμός της οικογένειας, διαφυλάσσεται η οικογενειακή αλληλεγγύη,εναρμονίζεται η οικογενειακή και εργασιακή ζωή και προετοιμάζεται η ένταξη των παιδιών / εφήβων με αναπηρίες στην κοινωνική και οικονομική ζωή.
Το Κέντρο δύναται για την επίτευξη των σκοπών του να συνεργάζεται με τις εκπαιδευτικές μονάδες ειδικής αγωγής, τις κοινωνικές υπηρεσίες των ΟΤΑ και τους φορείς και τις υπηρεσίες στήριξης ατόμων με αναπηρίες, με τις υπηρεσίες υγείας της περιοχής του, με προνοιακά προγράμματα της Εκκλησίας καθώς και με τις εθελοντικές οργανώσεις
Άρθρο 3 – ΣΚΟΠΟΙ
Οι σκοποί των Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» είναι:
- η δημιουργική απασχόληση ατόμων στο φάσμα του αυτισμού και με σύνοδες αναπηρίες.
- η κοινωνική ένταξη
- η στήριξη της οικογένειας τους ώστε να αντιμετωπιστούν καταστάσεις κοινωνικού αποκλεισμού και να αποφευχθεί η χρήση ιδρυματικής φροντίδας και
- η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρίες και των οικογενειών τους.
- Για την υποστήριξη της ένταξης των ωφελούμενων στην κοινότητα, το Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» εντάσσει στον εβδομαδιαίο προγραμματισμό, δραστηριότητες εκτός του αδειοδοτημένου χώρου της δομής, με στόχο την κοινωνικοποίηση των ωφελούμενων. Ως τέτοιες δραστηριότητες νοούνται και οι προβλεπόμενες στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 της σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Γ.Π.Δ11 οικ./31930/2021 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2240/Β/31-5-2021.
Άρθρο 4 – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ / ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Τα Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» για την εκπλήρωση των σκοπών του, όπως αυτοί περιγράφονται παραπάνω προβλέπεται να παρέχουν τις παρακάτω υπηρεσίες:
- Ασφαλή απασχόληση και αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των ατόμων με αναπηρίες με την ανάπτυξη προσωπικής ή ομαδικής δραστηριότητας
- Ατομική εκπαίδευση πάνω σε θέματα αυτοεξυπηρέτησης (διατροφής,καθαριότητας, υγιεινής κ.α.)
- Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων
- Υλοποίηση προγραμμάτων έκφρασης και ψυχαγωγίας, άσκησης ,άθλησης και σωματικής αγωγής
- Ανάπτυξη φιλικών δεσμών και κοινωνικών σχέσεων
- Υποστήριξη της οικογένειας που φροντίζει το άτομο με αναπηρία και εκπαίδευση των μελών της οικογένειας στην κατάλληλη αντιμετώπιση των εξειδικευμένων αναγκών φροντίδας και εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία
- Ενημέρωση της οικογένειας και παραπομπή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες για την κάλυψη εξειδικευμένων αναγκών τους.
- Διασύνδεση με τις εκπαιδευτικές μονάδες ειδικής αγωγής, τις κοινωνικές υπηρεσίες των οργανισμών τοπικής και νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, τους φορείς και τις υπηρεσίες στήριξης και διεκδίκησης των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρίες με το δίκτυο υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας της περιοχής και με τις εθελοντικές οργανώσεις.
- Διασύνδεση με φορείς που υλοποιούν προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης.
Τα προγράμματα του Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» στοχεύουν:
- Στη συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες
- Στην ενίσχυση της αυτοδυναμίας και της αυτοδιαχείρισης μέσα από εξειδικευμένα προγράμματα
- Στην ανάπτυξη στρατηγικών διαχείρισης συμπεριφοράς με την καθοδήγηση έμπειρων εκπαιδευτικών
- Στην εξάσκηση των κοινωνικών δεξιοτήτων μέσα από προγράμματα ένταξης και κοινωνικής ενσωμάτωσης
- Στη συμμετοχή σε προγράμματα βιωματικής μάθησης
- Στη συμμετοχή σε προγράμματα ημιαυτόνομης διαβίωσης
- Στην ανάπτυξη της έκφρασης της επικοινωνίας και της συνεργασίας
- Στην καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής
- Στη ένταξη σε προγράμματα συμβουλευτικής και ψυχολογικής στήριξης τόσο των ατόμων με αναπηρία όσο και της οικογένειάς τους.
Άρθρο5 – ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α»
Οι κτιριακές εγκαταστάσεις των Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» βρίσκονται επί της οδού Ημαθίωνος 2 στη Βέροια Ημαθίας, στις ισόγειες αίθουσες του σχολείου ειδικής αγωγής Βέροιας που παραχωρήθηκαν από τον δήμο Βέροιας και πληρούν όλες τις τεχνικές προδιαγραφές όπως αυτές ορίζονται στην Υπουργική Απόφαση Αριθμό Γ.Π.Δ11 οικ/31930 ΓΕΚ 2240 /Β/31-05-2021
Άρθρο 6 – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ – ΕΓΓΡΑΦΗ ΠΑΙΔΙΩΝ – ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ
Τα εγγραφόμενα άτομα προέρχονται κατά κύριο λόγο από την περιοχή του Δήμου Βέροιας στον οποίο ανήκει το ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ. Δεν αποκλείεται η περίπτωση εγγραφής ατόμων που διαμένουν σε όμορο Δήμο ή περιοχή, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις .
Για την εγγραφή παιδιού, εφήβου ή ενήλικα στο Κέντρο υποβάλλονται τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
- Αίτηση από τον ασκούντα την γονική μέριμνα του ανηλίκου και σε περίπτωση ενήλικων ωφελουμένων από τους ίδιους ή τον δικαστικό τους συμπαραστάτη ή από τον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου, όταν διαβιούν σε δομές κλειστής φροντίδας.
- Στην αίτηση εγγραφής ανηλίκου αναγράφονται το ονοματεπώνυμο του γονέα ή κηδεμόνα και του ανηλίκου, η ηλικία του παιδιού, ο Αριθμός του Φορολογικού του Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του γονέα ή κηδεμόνα, ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.) του ανηλίκου και του γονέα ή του κηδεμόνα του, ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του γονέα ή του κηδεμόνα του παιδιού, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του και η διεύθυνση της κατοικίας του.
- Όταν η αίτηση αφορά στην εγγραφή ενηλίκου, που υποβάλλεται από τον ίδιο, αναγράφεται το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο του, η ηλικία του, ο Α.Φ.Μ. και ο Α.Μ.Κ.Α. του, ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του και η διεύθυνση της κατοικίας του.
- Όταν η αίτηση υποβάλλεται από τον δικαστικό συμπαραστάτη του ωφελούμενου ή από τον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου, στην κλειστή δομή φροντίδας του οποίου διαβιεί φιλοξενούμενος, αναγράφονται το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο του φιλοξενούμενου, η ηλικία του, το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο του δικαστικού συμπαραστάτη ή του νόμιμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου και η επωνυμία του, ο ΑΦΜ και ο ΑΜΚΑ του ωφελούμενου και του δικαστικού συμπαραστάτη, ο ΑΦΜ του νομικού προσώπου της δομής κλειστής φροντίδας, ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του δικαστικού συμπαραστάτη και του νόμιμου εκπροσώπου, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους και η διεύθυνση της κατοικίας του ωφελούμενου.
- Η υποβολή της αίτησης με τα ανωτέρω στοιχεία επέχει θέση εξουσιοδότησης προς τον φορέα για την δήλωσή τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 12 Αρ.Γ.Π.Δ11.ΟΙΚ/31930/25-05-2021ΚΥΑ. Σε περίπτωση ανηλίκου φιλοξενούμενου προσκομίζεται πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, από το οποίο προκύπτει η ηλικία του, για τους δε ενήλικες υποβάλλεται αντίγραφο της αστυνομικής τους ταυτότητας. Δικαίωμα εγγραφής έχουν και οι ενήλικες με αναπηρία που διαβιούν σε Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης.
- Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα την παρ. 3 του άρθρου 8 του ν. 3194/2003 (A' 267), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4229/ 2014 (Α' 8), όταν δε ο αιτών δεν είναι μαθητής, ιατρική βεβαίωση για την κατάσταση υγείας του. Εφόσον σχετικό Ατομικό Δελτίο έχει ήδη εκδοθεί για την υποβολή του στην σχολική μονάδα που φοιτά το φιλοξενούμενο παιδί, είναι δυνατόν να προσκομίζεται αντίγραφό του.
- Γνωμάτευση Πιστοποίησης Αναπηρίας σε ισχύ από ΚΕΠΑ, ΑΣΥΕ, ΑΝΥΕ ή άλλη αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή που λειτουργούσε μέχρι την ψήφιση του ν. 3863/2010 (Α' 115).
Εκ των αιτούντων την εγγραφή τους σε κάθε δομή, επιλέγονται οι φιλοξενούμενοι κατά σειρά προτεραιότητας βάσει της ηλικιακής τους ομάδας, ως ακολούθως:
- παιδιά έως δώδεκα (12) ετών,
- έφηβοι ηλικίας από δεκατριών (13) έως δεκαεπτά (17) ετών,
- ενήλικες από δεκαοκτώ (18) έως είκοσι τεσσάρων (24) ετών και
- ενήλικες από είκοσι πέντε (25) ετών και άνω.
Η επιλογή των ωφελούμενων από τους φορείς της παρ. 1 του άρθρου 3(Αρ.Γ.Π.Δ11.ΟΙΚ/31930/25-05-2021ΚΥΑ)- με εξαίρεση τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου κερδοσκοπικού χαρακτήρα και τα φυσικά πρόσωπα, διενεργείται με βάση τα κριτήρια και την σχετική μοριοδότηση που προβλέπονται στο εκάστοτε ισχύον ετήσιο πρόγραμμα χρηματοδότησης από εθνικούς πόρους ή πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ένταξη ωφελούμενων σε Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ. Εκ των αιτούντων προκρίνονται όσοι έχουν ενταχθεί στο εκάστοτε ισχύον ετήσιο πρόγραμμα χρηματοδότησης από εθνικούς πόρους ή πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ένταξη ωφελούμενων σε Κ.Δ.Α.Π., έπεται δε η αξιολόγηση των λοιπών αιτήσεων με βάση τα κριτήρια και τη σχετική μοριοδότηση του ίδιου προγράμματος. Μέχρι την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της ηλεκτρονικής εφαρμογής του άρθρου 12 της Αρ.Γ.Π.Δ11.οικ./31930/25-05-2021ΚΥΑ, με την αίτηση εγγραφής, ο αιτών προσκομίζει αποδεικτικό της μοριοδότησής του με βάση τα κριτήρια του προγράμματος του προηγούμενου εδαφίου. Εφόσον τέτοιο πρόγραμμα δεν υλοποιείται κατά το έτος που υποβάλλεται η αίτηση εγγραφής, η επιλογή του προηγούμενου εδαφίου διενεργείται με βάση τα κριτήρια και τη σχετική μοριοδότηση του τελευταίου αντίστοιχου προγράμματος.
Η επιλογή των ωφελουμένων με βάση τα κριτήρια της περ.ε’ διενεργείται αυτοτελώς σε κάθε κατηγορία ηλικιακής ομάδας, ώστε δυνάμει φιλοξενούμενοι κάθε ηλικιακής κατηγορίας να μην δύναται να αποκλειστούν από ανήκοντες σε επόμενη ηλικιακή κατηγορία σύμφωνα με την προτεραιοποίηση της παρ. 4 του άρθρου 1 της Αρ.Γ.Π.Δ11.οικ./31930/25-05-2021ΚΥΑ
Μετά την τήρηση της διαδικασίας της προτεραιοποίησης βάση ηλικίας , τυχόν κενές θέσεις καλύπτονται κατά προτεραιότητα από αιτούντες με βάση τον χρόνο υποβολής της αίτησης εγγραφής τους.
Άρθρο .7 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ-ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΤΕΣ
Η διεπιστημονική ομάδα της δομής θα συνεργάζεται με τους γονείς ,κηδεμόνες και δικαστικούς συμπαραστάτες των ωφελούμενων. Οι γονείς/κηδεμόνες /δικαστικοί συμπαραστάτες , θα εκφράζουν τις επιθυμίες και τους στόχους που έχουν για τα ωφελούμενα τέκνα και μία φορά το μήνα θα γίνεται ενημέρωση γονέων για την πορεία και εξέλιξη των ωφελούμενων.
Επιπλέον η κοινωνική λειτουργός μαζί με την ψυχολόγο της δομής ,θα οργανώνουν ομάδες γονέων (διαδικτυακές και δια ζώσης),στα πλαίσια της συμβουλευτικής στήριξης που οφείλει η δομή να παρέχει σε όποιον γονέα/κηδεμόνα/δικαστικό συμπαραστάτη την επιθυμεί.
ΑΡΘΡΟ 8.ΔΙΑΚΟΠΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Η φιλοξενία του ωφελούμενου/ωφελούμενης δύναται να διακόπτεται όταν
- Ζητηθεί από το γονέα/δικαστικό συμπαραστάτη
- Όταν εμφανιστούν σοβαρά προβλήματα στη συμπεριφορά ή την υγεία του ωφελούμενου που δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστούν από τη δομή, μετά από επικοινωνία με το γονέα /δικαστικό συμπαραστάτη
- Όταν παρά τις σχετικές έγγραφες ειδοποιήσεις προς το γονέα /δικαστικό συμπαραστάτη του ωφελούμενου, δεν συμμορφώνεται με τους όρους και τον κανονισμό λειτουργίας της δομής.
Όλα τα μέλη των δομών δεσμεύονται από το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων των εξυπηρετούμενων και την ασφαλή τους τήρηση. Το Δ.Σ του συλλόγου μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση του προσωπικού του Κέντρου, διατηρεί ακέραιο το δικαίωμα να ζητήσει την διακοπή της συνεργασίας σε όποια περίπτωση κριθεί ότι ο εξυπηρετούμενος ή ο ωφελούμενος δεν τηρεί τα συμφωνηθέντα ή δεν μπορεί να ενταχθεί ομαλά στην ομάδα
Η επιλογή των φιλοξενούμενων ατόμων γίνεται με απόφαση του Δ.Σ. του Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» , μετά από εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής του Κέντρου.
Άρθρο 9 – ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ-ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΕΝΗ ΧΩΡΩΝ ΔΟΜΗΣ
Το κέντρο λειτουργεί πέντε(5) μέρες την εβδομάδα από Δευτέρα έως και Παρασκευή.
Οι φιλοξενούμενοι προσέρχονται στη δομή στις 14:00 και αναχωρούν στις 22:00.
Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του ΚΔΑΠ θα τους παρέχεται ελαφρύ γεύμα.
Το κέντρο διακόπτει τη λειτουργία του κατά τις επίσημες αργίες λόγω εορτασμού εθνικού ή τοπικού γεγονότος, καθώς και επίσης κατά το μήνα Αύγουστο και από 24 Δεκεμβρίου έως 2 Ιανουαρίου και από την Μεγάλη Παρασκευή ως τη δεύτερη ημέρα του Πάσχα.
Το κέντρο μπορεί να συνεχίσει τη λειτουργία του και κατά τους θερινούς μήνες (εκτός Αυγούστου) .
Το Κέντρο μπορεί να συνεχίσει την λειτουργία του και τον μήνα Αύγουστο ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες και κατά την κρίση του Δ.Σ του συλλόγου.
Συγκεκριμένα το ωράριο λειτουργίας το οποίο προκύπτει από τις ανάγκες των γονιών που έχουν κάνει προεγγραφή στο Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» του συλλόγου είναι το παρακάτω
ΗΜΕΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΓΙΑΣ |
ΩΡΑΡΙΟ (ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ) |
ΩΡΑΡΙΟ (ΘΕΡΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ) |
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ | |
ΔΕΥΤΕΡΑ | 14:00 - 22:00 | 08:00-16:00 | 8 | 8 |
ΤΡΙΤΗ | 14:00 - 22:00 | 08:00-16:00 | 8 | 8 |
ΤΕΤΑΡΤΗ | 14:00 - 22:00 | 08:00-16:00 | 8 | 8 |
ΠΕΜΠΤΗ | 14:00 - 22:00 | 08:00-16:00 | 8 | 8 |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | 14:00 - 22:00 | 08:00-16:00 | 8 | 8 |
ΣΑΒΒΑΤΟ | - | - | ||
ΚΥΡΙΑΚΗ | - | - | ||
ΣΥΝΟΛΟ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ | 40 | 40 | ||
ΜΗΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΤ ΕΤΟΣ | 11 |
Στους χώρους της δομής θα τηρούνται κανόνες ασφαλείας και υγιεινής ώστε να διατηρείται η ποιότητα των χώρων .Ο/Η Διευθυντής/ντρια της δομής θα συνεργάζεται με ειδικότητες τεχνικών ,ώστε η ποιότητα ,η ασφάλεια και υγιεινή των χώρων να είναι εξασφαλισμένη. Μετά από κάθε δραστηριότητα, θα εφαρμόζονται κανόνες υγιεινής, καθαριότητας και απολύμανσης των χώρων και των επιφανειών, σε τακτά διαστήματα καθώς και σε κάθε αλλαγή ομάδας εργασίας. Η διαδικασία καθαρισμού και εφαρμογής απολυμαντικών σε επιφάνειες και εξοπλισμό και γενικότερα η απολύμανση των χώρων θα γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του παγκόσμιου οργανισμού υγείας.
Άρθρο 10 – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΤΟΥ Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α»
Το Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» στελεχώνεται, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση Αριθμό Γ.Π.Δ11 οικ/31930 ΦΕΚ 2240 /Β/31-05-2021
1. Στο Κέντρο και για κάθε βάρδια λειτουργίας απασχολούνται ως εξειδικευμένο προσωπικό απόφοιτοι Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και Ανώτατων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ) της ημεδαπής ή κάτοχοι ισότιμων τίτλων σπουδών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής των ακόλουθων ειδικοτήτων:
- Φυσικής Αγωγής (ΑΕΙ),
- Κοινωνικής Εργασίας (Κοινωνικός Λειτουργός, απόφοιτος ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ ή ΤΕΙ) με άδεια άσκησης επαγγέλματος. Εφόσον δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από υποψήφιο Κοινωνικό Λειτουργό, προσλαμβάνεται Ψυχολόγος (ΑΕΙ), Κοινωνιολόγος (ΑΕΙ) ή πτυχιούχοι Κοινωνικής Πολιτικής ή Κοινωνικής Διοίκησης,
- Εργοθεραπείας (ΑΕΙ, ΑΤΕΙ ή ΤΕΙ), με άδεια άσκησης επαγγέλματος,
- Φροντιστές-Συνοδοί ΑμεΑ (ΔΕ),
- Εκπαιδευτές Κινητικότητας, Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης (ΑΕΙ) στην περίπτωση εγγεγραμμένων φιλοξενούμενων με οπτική αναπηρία. Στο Κέντρο δύναται να απασχολείται και προσωπικό άλλων επιστημονικών ειδικοτήτων, ανάλογα με τις ανάγκες των ωφελουμένων, όπως Ειδικοί Παιδαγωγοί, Φυσικοθεραπευτές με άδεια άσκησης επαγγέλματος, Λογοθεραπευτές με άδεια άσκησης επαγγέλματος και Νοσηλευτές.
2. Πλέον του παραπάνω προσωπικού δύναται να προσλαμβάνονται:
- Εκπαιδευτές Τεχνικοί (ΔΕ και απόφοιτοι Σχολών ΟΑΕΔ αντίστοιχων ειδικοτήτων με τριετή εμπειρία στο αντικείμενο).
- Ειδικό βοηθητικό προσωπικό, Κοινωνικοί Φροντιστές ή Επιμελητές Πρόνοιας ή απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή ΙΕΚ ή απόφοιτοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης με αντίστοιχη κατάρτιση ή/και εμπειρία στην παροχή κοινωνικής φροντίδας σε θέματα αναπηρίας.
- Συμπληρωματικά, ειδικοί για την δημιουργική απασχόληση (απόφοιτοι ΑΕΙ, ΑΤΕΙ ή ΔΕ με πιστοποιημένη γνώση και αποδεδειγμένη εμπειρία σε αντικείμενα, όπως ενδεικτικά η μουσική, το θέατρο, και τα εικαστικά).
Εκτός από τους απασχολούμενους με πλήρη απασχόληση στο Κέντρο ανάλογα με τις ανάγκες μπορεί να απασχολούνται και εξωτερικοί συνεργάτες με συμβάσεις έργου, συμβάσεις μερικής απασχόλησης ή άλλες μορφές απασχόλησης. Θέματα προσωπικού που αφορούν μισθοδοσία κ.ά. ρυθμίζονται βάση την ισχύουσα νομοθεσία.
Το προσωπικό που θα απασχοληθεί στο Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» θα υποβάλλει πιστοποιητικό υγείας και αντίγραφο ποινικού μητρώου.
Με απόφαση του ΔΣ του συλλόγου, ορίζεται υπεύθυνος της δομής πτυχιούχος ΠΕ ή ΤΕ με τη μεγαλύτερη εμπειρία.
Άρθρο 11-ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Η Επιστημονική Επιτροπή του Κέντρου, αποτελείται από τα μέλη του προσωπικού που διαθέτουν πτυχίο τριτοβάθμιας ανώτατης εκπαίδευσης (ΑΕΙ και ΤΕΙ), λειτουργεί με τις σύγχρονες αρχές των διεπιστημονικών ομάδων με Συντονιστή / στρια τον/την υπεύθυνα του Κέντρου με σκοπό να διασφαλίζει την απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία του. Η Επιστημονική Επιτροπή συνέρχεται σε τακτή μέρα και ώρα κάθε εβδομάδα και έκτακτα όποτε κριθεί αναγκαίο από τον / την Συντονιστή / στρια ή δύο τουλάχιστον μέλη της. Στις συναντήσεις μπορούν να παραστούν μετά από πρόσκληση του / της Συντονιστή / στριας και άλλα μέλη του προσωπικού του Κέντρου ή άλλοι προσκεκλημένοι για τις ανάγκες του συζητούμενου θέματος ή λόγω της επιβεβλημένης ενημέρωσής τους ή της συνεισφοράς τους.
Ειδικότερα για την αξιολόγηση των Αιτήσεων/ Εγγραφής, το ΔΣ του Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» μπορεί να ορίσει ως μέλη της Επιτροπής και ειδικευμένους εξωτερικούς συνεργάτες (ψυχολόγο ,ψυχίατρο, νευρολόγο, κ.α) οι οποίοι με τις γνώσεις και την εμπειρία τους θα βοηθήσουν καθοριστικά στην αντικειμενικότερη αξιολόγηση τους.
Ο/Η Συντονιστής/ στρια παρέχει κάθε πληροφορία και στοιχείο που είναι προς όφελος του εξυπηρετούμενου και της εύρυθμης λειτουργίας του κέντρου.
Ο/Η Κοινωνικός/ή Λειτουργός παρέχει στην Επιστημονική Επιτροπή, όποτε κρίνεται απαραίτητο, κάθε πληροφορία και στοιχείο που είναι προς όφελος του εξυπηρετούμενου.
Αρμοδιότητες Επιστημονικής Επιτροπής
- Προετοιμάζει και προγραμματίζει τις δραστηριότητες και τις εκδηλώσεις του Κέντρου.
- Παρακολουθεί και αξιολογεί την λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του Κέντρου.
- Εισηγείται στο Δ.Σ. του τελικού δικαιούχου για τις αιτήσεις εγγραφής στο Κέντρο.
- Σχεδιάζει, παρακολουθεί και αξιολογεί το πρόγραμμα που ακολουθεί κάθε εξυπηρετούμενος
- Εξετάζει, εκτιμά και συνεργάζεται με την οικογένεια όσο αφορά στο ενδεχόμενο διακοπής της παρακολούθησης του προγράμματος του Κέντρου από το παιδί για ένα μικρό χρονικό διάστημα( τουλάχιστον 20ημρών)
- Διερευνά τυχόν προβλήματα και δυσλειτουργίες και εισηγείται τους τρόπους αντιμετώπισης
- Σχεδιάζει και καταμερίζει την ενδο-υπηρεσιακή εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού
- Εισηγείται και προγραμματίζει την συνεργασία με φορείς και υπηρεσίες που διευκολύνουν ,ενισχύουν ,στηρίζουν και διερευνούν την αποτελεσματικότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του Κέντρου και αυξάνουν την ικανοποίηση των αναγκών των εξυπηρετούμενων από αυτό.
Έργο Διευθυντή /τριας
Το έργο του/της Διευθυντή /τριας αφορά στη διοίκηση του Κέντρου.
Συγκεκριμένα :
- Έχει την ευθύνη συντονισμού της Επιστημονικής Επιτροπής για το σχεδιασμό στρατηγικής προς την επίτευξη των στόχων
- Φροντίζει για τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου παροχής υπηρεσιών που να ανταποκρίνονται στη σύγχρονη αντίληψη για την αναπηρία, προάγοντας την αυτονομία των παιδιών / εφήβων με αναπηρία
- Έχει την ευθύνη της εύρυθμης λειτουργίας του Κέντρου και της τήρησης ωραρίου
- Έχει την ευθύνη συγκέντρωσης και τήρησης των στατιστικών και απολογιστικών στοιχείων από κάθε μέλος του προσωπικού του Κέντρου, την σύνταξη αξιολογικής έκθεσης για την λειτουργία του και την διαβίβασή τους προς τις αρμόδιες εποπτεύουσες αρχές μέσω της διαδικασίας που θα υποδειχθεί. Επίσης έχει την ευθύνη διαφύλαξης της ασφάλειας, εμπιστευτικότητας και του απορρήτου των τηρουμένων στοιχείων
- Έχει την ευθύνη τήρησης των απαραίτητων βιβλίων: α) βιβλίο συμβάντων, β) βιβλίο παρουσίας παιδιών, γ) βιβλίο ή κατάσταση παρουσίας του προσωπικού του Κέντρου.
Έργο γυμναστή/τριας
- Φροντίζει για τη σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των ατόμων με αναπηρία, προτείνοντας και εφαρμόζοντας τις κατάλληλες για το καθένα μεθόδους σωματικής άσκησης.
- Στη περίπτωση της ομαδικής εκγύμνασης καταρτίζει το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει από όλη την ομάδα, με τρόπο ώστε όλα τα μέλη της να μπορούν να το παρακολουθήσουν .
- Συνεργασία με άλλα Κέντρα , Ειδικά σχολεία ,Αθλητικά Σωματεία Ατόμων με Αναπηρίες στο πλαίσιο αθλητικών διοργανώσεων
- Συμμέτοχη και συνεργασία με την Επιστημονική Επιτροπή
Έργο Κοινωνικού / ης Λειτουργού
Το έργο του / της Κοινωνικού / ής Λειτουργού αφορά στην:
- Καταγραφή και αξιολόγηση των κοινωνικών αναγκών της περιοχής
- Κοινωνική εργασία με: α) άτομα, β) ομάδες ατόμων (οικογένεια κ.τ.λ.), γ) κοινότητα
- Διερεύνηση και αξιολόγηση των ειδικών προβλημάτων των ατόμων ή των ομάδων
- Παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικού, υποστηρικτικού χαρακτήρα
- Ανάπτυξη και αξιοποίηση της εθελοντικής προσφοράς υπηρεσιών
- Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της κοινότητας (διοργάνωση ημερίδων, διαλέξεων, έκδοση ενημερωτικών φυλλαδίων κ.τ.λ.)
- Συμβολή στην πρόληψη και αντιμετώπιση κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων του ατόμου ή της οικογένειας
- Τήρηση ατομικών φακέλων
- Συμμετοχή και συνεργασία με την Επιτροπή Διοίκησης
- Διασύνδεση και παραπομπή σε υπηρεσίες όπως: α) Νομαρχιακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, β) Υγειονομικές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας, γ) Εκπαιδευτικές μονάδες ειδικής αγωγής, δ) Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, ε) Φορείς και υπηρεσίες στήριξης και διεκδίκησης δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρίες, στ) Φορείς υλοποίησης προεπαγγελματικών προγραμμάτων.
Έργο Εργοθεραπευτή / τριας
Το έργο του/της Εργοθεραπευτή / τριας αφορά στην ανάπτυξη ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Συγκεκριμένα:
- Εκπαίδευση στην αυτοεξυπηρέτηση και στη σίτιση
- Εκπαίδευση στην κινητικότητα – Αδρή και λεπτή κινητικότητα – Κινητικός σχεδιασμός
- Εκπαίδευση στην αισθητηριακή ολοκλήρωση – Συντονισμός της λειτουργίας των αισθήσεων
- Βελτίωση της αντοχής σε δραστηριότητες – Εξοικονόμηση δυνάμεων Σχεδιασμός δράσης
- Βελτίωση της κοινωνικοποίησης του παιδιού / εφήβου με αναπηρία
- Βελτίωση δεξιοτήτων – Αύξηση της αυτοεκτίμησης του ατόμου με την παραγωγή διάφορων έργων
- Συμμετοχή στη διαδικασία σίτισης παιδιών με βαριές αναπηρίες
- Ανάπτυξη δημιουργικών δραστηριοτήτων
- Συμμετοχή και συνεργασία με την Επιστημονική Επιτροπή
Έργο Φροντιστή -συνοδού Α.μεΑ
Το έργο του/της αφορά στην παροχή ατομικής υποστήριξης προς το χρήστη βάσει των αναγκών του. Συγκεκριμένα:
- Ατομική υγιεινή, καθαριότητα
- Υποστήριξη στο φαγητό
- Υποστήριξη στην λήψη φαρμάκων
- Υποστήριξη σε μεταφορά – μετακίνηση – συνοδεία
- Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, απασχολούν δημιουργικά τους μαθητές και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή τους στις διάφορες δραστηριότητες μέσα και έξω από την τάξη, ακολουθώντας το ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου. Δεν υποκαθιστούν τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων, οι οποίοι έχουν την ευθύνη εκπαίδευσης των μαθητών.
- Συμμετέχουν στις συνεδριάσεις ως μέλη του συλλόγου προσωπικού του σχολείου. Λαμβάνουν μέρος ισότιμα στις δραστηριότητες του και διατυπώνουν τις απόψεις τους για θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα τους ή είναι γενικότερου ενδιαφέροντος. Δεν απαλλάσσονται από τα γενικά ή ειδικά καθήκοντα και από την ανάληψη εργασιών που ο διευθυντής του σχολείου μπορεί να τους αναθέσει στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης
- Παρευρίσκονται και προσφέρουν τις υπηρεσίες στους μαθητές τουλάχιστον 15 λεπτά πριν την έναρξη λειτουργίας του σχολείου.
Έργο Εκπαιδευτή Τεχνικού
Το έργο του/της εκπαιδευτή τεχνικού αφορά στην εκτέλεση προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης σε συνεργασία με την Επιστημονική Επιτροπή
Έργο Βοηθητικού Προσωπικού
Το έργο του βοηθητικού προσωπικού αφορά στην εκτέλεση εργασιών
καθαριότητας και βοηθητικών εργασιών.
Συγκεκριμένα:
- Εργασίες καθαριότητας εσωτερικών χώρων
- Εργασίες καθαριότητας εξωτερικών χώρων
- Βοηθητικές εργασίες που του ανατίθενται από τον/την τον Διευθυντή /τρια του Κέντρου
Σε περίπτωση που το κέντρο έχει ωφελούμενο άτομο με οπτική αναπηρία ,οφείλει να προσλάβει Εκπαιδευτή κινητικότητας ,προσανατολισμού και δεξιοτήτων καθημερινής διαβίωσης
Έργο εκπαιδευτή κινητικότητας
- Απόφοιτος Α.Ε.Ι
- Προσανατολίζει και μετακινεί με ασφάλεια και ακρίβεια τον ωφελούμενο σε γνωστό ή άγνωστο εσωτερικό χώρο
- Εκπαιδεύει τον ωφελούμενο και τον βοηθά να αντιληφθεί τις έννοιες που έχουν σχέση με το χώρο, τη θέση του σώματός του στο χώρο αλλά και κοινωνικές δεξιότητες
- Εκπαιδεύει το άτομο με πρόβλημα όρασης στη χρήση του λευκού μπαστουνιού με τις σωστές τεχνικές και ανάλογα με την περίπτωση που αντιμετωπίζει κάθε φορά . Παράλληλα του μαθαίνει να χρησιμοποιεί στο μέγιστο τις υπόλοιπες αισθήσεις και κυρίως την ακοή του
- Τον εκπαιδεύει πώς να ακολουθεί μια επιφάνεια τοίχου με το χέρι του χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα, όταν αυτός το κρίνει αναγκαίο, τεχνικές αυτοπροστασίας του σώματος του.
- Εκπαιδεύει τον ωφελούμενο σε δεξιότητες καθημερινές διαβίωσης όπως η προσωπική υγιεινή και φροντίδα.
- Γενικά συνεργάζεται με την οικογένεια /δικαστικούς συμπαραστάτες του ωφελούμενου και τον εφοδιάζει με εκείνες τις δεξιότητες, ώστε να αντεπεξέλθει όσο το δυνατό καλύτερα στις καθημερινές του υποχρεώσεις.
Άρθρο 11- ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ-ΕΠΟΠΤΕΙΑ-ΕΛΕΓΧΟΣ
Την άμεση διοικητική εποπτεία του Κέντρου την έχει το ΔΣ του συλλόγου Μ.Α.μ.Α (Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων στο φάσμα του Αυτισμού με δ.τ Μ.Α.μ.Α) ο οποίος είναι ο τελικός δικαιούχος φορέας σύστασης και λειτουργίας του Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» , και θα ελέγχουν την πορεία και εξέλιξη της δομής σε συνεργασία με τον / την υπεύθυνη του Κέντρου. Ειδικότερα η εποπτεία και ο έλεγχος συνίσταται στην τροποποίηση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Κέντρου, στην παρακολούθηση της λειτουργίας του σχετικά με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, στην παρακολούθηση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι εργαζόμενοι, στην υποστήριξη των στελεχών του και των τελικών δικαιούχων και στη μεγιστοποίηση του αναμενόμενου αποτελέσματος.
Άρθρο 12-ΤΗΡΟΥΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ
Στο ΚΔΑΠ ΑμεΑ τηρούνται απαραίτητα τα ακόλουθα βιβλία:
- Βιβλίο συμβάντων
- Βιβλίο παρουσίας παιδιών
- Βιβλίο ή κατάσταση παρουσίας του προσωπικού του Κέντρου
Άρθρο 13- ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Η διάρκεια ισχύος του παρόντος Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας είναι αορίστου χρόνου. Αν από την εφαρμογή του παρόντος προκύψει ανάγκη αναθεώρησης ή τροποποίησής του, απαιτείται σχετική ενημέρωση από την επιστημονική επιτροπή και απόφαση των εταίρων σχετικά με την αναθεώρηση ή τροποποίηση του παρόντος. Κάθε τυχόν τροποποίηση των όρων του παρόντος αποδεικνύεται αποκλειστικά και μόνο εγγράφως. Άλλο θέμα σχετικό με την λειτουργία του Κέντρου που δε συμπεριλαμβάνεται και δεν έρχεται σε αντίθεση με τα ανωτέρω, ρυθμίζεται με απόφαση των εταίρων.
Άλλο θέμα σχετικό με την λειτουργία του Κ.Δ.Α.Π.Α.μεΑ «Μ.Α.μ.Α» που δεν συμπεριλαμβάνεται και δεν έρχεται σε αντίθεση με τα ανωτέρω, ρυθμίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου «Μ.Α.μ.Α».
Ο παρών Κανονισμός ψηφίστηκε με την υπ΄ αριθμό πράξη Πρακτικό ΔΣ 27/06/2022 -Ομόφωνη Απόφαση του Δ.Σ του συλλόγου «Μ.Α.μ.Α» Βέροιας.
Η Πρόεδρος | Η Γραμματέας |
Ελένη Γεωργιάδου | Μήτσα Λουκία |
Μπορείτε να κατεβάσετε τον κανονισμό σε PDF, κάνοντας κλικ εδώ